Inhoudsopgave
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klachtenregeling
Artikel 15 – Geschillen
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; Lees alles over bedenktijd
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
- Dag: kalenderdag;
- Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
- Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
- Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
- Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
- Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Studio Allegonda
Louwesweg 1
1066EA Amsterdam
Nederland
E suzanne@studioallegonda.nl
KVK 69967458
BTW nummer NL 002232373B35
Artikel 3 – Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien en zij op zverzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
- Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
- Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
- Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
- Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
- Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
Artikel 4 – Het aanbod
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
- Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
- Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
- Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
- de prijs inclusief belastingen;
- de eventuele kosten van verzending;
- de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
- de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
- de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
- de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
- of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke deze voor de consument te raadplegen is;
- de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
- de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
- de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
- de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
- Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
Artikel 5 – De overeenkomst
- De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
- De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
- het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
- de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
- de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
- de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
- de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
- De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
- In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
- Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
- Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
- Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
- Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
- Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Bij levering van diensten:
- Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
- Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
- Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
- Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
- Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
- De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
- De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
- Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
- die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
- die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
- die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
- die snel kunnen bederven of verouderen;
- waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
- voor losse kranten en tijdschriften;
- voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verboeren;
- voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
- Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
- Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
- betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
- waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
- betreffende weddenschappen en loterijen.
- Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
Artikel 9 – De prijs
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
- In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
- Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
- Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
- deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
- de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
- Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
- De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
- Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
- De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
- Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
- Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
- De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
- De garantie geldt niet indien:
- de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
- de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
- de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
- De garantie geldt niet indien:
Artikel 11 – Levering en uitvoering
- De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
- Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
- Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
- In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
- Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
- De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
- De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
Verlenging
- Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
- In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
- Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur
- Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
Artikel 13 – Betaling
- Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
- De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
- In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
Artikel 14 – Klachtenregeling
- De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
- Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
- Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
- Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
Artikel 15 – Geschillen
- Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
- Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
1. DEFINITIONS
In this document the following words shall have the following meanings:
- “Agreement” means these Terms and Conditions together with the terms of any applicable proposal/estimate;
- “Customer” means the organization or person who purchases services from the “Supplier”, being freelance brand builders and content creators Tessel Nederbragt & Suzanne Dirne;
- “Intellectual Property Rights” means all patents, registered and unregistered designs, copyright, trademarks, know-how and all other forms of intellectual property wherever in the world enforceable;
- “Proposal” means a statement of work, quotation or other similar document describing the services to be provided by freelance brand builders and content creatorsTessel Nederbragt & Suzanne Dirne;
- “Supplier” means Suzanne Dirne as freelance brand builders and content creators, registered as Studio Allegonda | Louwesweg 1 0.33 | 1066 EA Amsterdam | The Netherlands
2. GENERAL
- These Terms and Conditions shall apply to all contracts for the supply of brand building and content creation services by Suzanne Dirne as your supplier to you as our customer.
- Before starting the supplier’sfreelance brand building and content creation services, the supplier shall submit to the customer a proposal/estimate which shall specify the freelance services to be performed and the fees payable. The customer shall notify the supplier immediately if they do not agree with the contents of the proposal/estimate. The proposal/estimate shall be subject to these full Terms and Conditions. Brand building and content creation services shall commence once the supplier receives email confirmation and/or signed acceptance of the terms that the proposal/estimate is accepted and agreed, plus once the supplier has full details of the customer registered name and address (if a limited company) or details and electoral register proof of their residential address (if a sole trader).
- The supplier shall use all reasonable endeavors to complete the services within time frames estimated but time shall not be of the essence in the performance of any brand building and content creation services.
3. BRAND BUILDING & CONTENT CREATION FEES AND PAYMENT
- The brand building and content creation fees for the performance of the services and payment schedule are as set out in the proposal/estimate.
- In the event that the customer’s procedures require that an invoice be submitted against a purchase order for payment, the customer shall be responsible for issuing such purchase order before the commencement of the services. The customer agrees that this clause shall still apply in the event of any failure to obtain a purchase order and any late payment shall incur interest and charges as set out in clause 3.3 below.
- Debt recovery costs and interest are chargeable in accordance with the Dutch law. The supplier shall be entitled to charge interest on overdue invoices from the date when payment becomes due from day to day until the date of payment at the current rate of interestper annum above the current base rate of the Bank of The Netherlands.
- The supplier may ask the customer to pay a percentage of the brand building and content creation project fee in advance of commencement of the work, with a further percentage at one or moremutually agreed stages of the project.
- Once a freelance and building and content creation project is started, the br fee the supplier and the customer have agreed between them for the full project is deemed to be incurred unless they have agreed payment milestones in the service specification. The customer has no right to withhold or reduce payment based on their critical response to, or appraisal of, the strategic advice or the content the supplier creates for the customer. The customer is paying for the supplier’s time, quantum meruit. This includes time the supplier puts aside to make revisions in expectation of feedback.
- In the event of cancellation or unlawful termination of this agreement by the customer for any reason, other than a failure to agree on alterations to the proposal/estimate covered in section 6 below, the provisions of section 10.2 will apply and the supplier shall submit a final invoice for immediate payment, hereby cancelling the provision for payment within 30 days.
- If the customer uploads the content they have created for the customer’s website before the supplier has invoiced for the final project stage, the supplier reserves the right to invoice the customer in full for the agreed amount outstanding – even if the customer requires revisions (as agreed within the proposal and signed terms) to be made.
4. CUSTOMER’S OBLIGATIONS
To enable the supplier to perform their obligations under this Agreement, the customer shall:
- Co-operate with the supplier;
- provide any information reasonably required by the supplier;
- obtain all necessary permissions and consents which may be required before the commencement of the services; and
- comply with such other requirements as may be set out in the proposal/estimate;
- provide their registered company address if a registered company, or a residential address if a sole trader.
- The customer shall be liable to compensate the supplier for any reasonable expenses they incur as a result of your failure to comply with Clause 4.1.
- In the event that the customer does not make use of any work that the supplier produces for the customer in accordance with the proposal/estimate, the customer agree to absolve the supplier of all responsibility for any loss of income or for any costs or damages suffered by the customer or by any third party as a result of any delay which has been caused to the customer’s business or to the business of any third party.
- If the customer has appointed the supplier to design and/or develop the customer’s website and decide not to make final content revisions until the customer can see how the content looks online once uploaded, the supplier reserves the right to charge for the project in full – less 10% of final payment – as soon as the supplier have submitted the latest draft.
- Should the customer for any reason fail to maintain communication with the supplier with regard to a freelance project which the customer has contracted, the supplier will issue an invoice for payment as per the agreed and signed terms. The supplier will consider failure to maintain communication as a period of 21 days in which they do not hear from the customer, despite sending the customer at least one email to an address via which we have previously communicated successfully and from which the email does not bounce. 3 days will be allowed for the last email to be responded to. It is the customer’s obligation to maintain communication through the project duration.
- Should any project remain unfinished after 60 days later than the agreed planning, the supplier reserves the right to invoice for all work to date at that point – even if the project then continues after that time and to its agreed scope as per the agreed proposal.
5. SUPPLIER’S OBLIGATIONS AS YOUR FREELANCE BRAND BUILDER & CONTENT CREATOR
- The supplier shall provide the services in accordance with the provisions of the proposal/estimate. If, when the customer sees a draft, they are dissatisfied with any work the supplier has produced for the customer, the supplier will do their best to resolve the customer’s concerns. The customer agrees to discuss it with the supplier at the earliest opportunity and confirm the reasons for the dissatisfaction in content creation within 14 days of receipt of the draft or before a material deadline if earlier.
- In the event that the customer or any third party, not being a sub-contractor of the supplier, shall omit or commit anything which prevents or delays the supplier from undertaking or complying with any of its obligations under this Agreement, then the supplier shall notify the customer as soon as possible and:
- The supplier shall have no liability in respect of any delay to the completion of any project;
- if applicable, the timetable for the project will be modified accordingly;
- The supplier shall notify the customer at the same time if the supplier intends to make any claim for additional costs.
- Every effort will be made to ensure that content is free of spelling mistakes and other literals. However, the responsibility for checking for spelling mistakes and literals is the customer’s, and the customer absolves the supplier of responsibility for any costs incurred as a result of the appearance of such errors in the final published form of any collateral in which the customer uses the content concerned, whether or not these errors appeared in any draft of the content supplied by the supplier.
6. ALTERATIONS TO THE BRAND BUILDING AND CONTENT CREATION PROPOSAL/ESTIMATE
- The parties may at any time mutually agree upon and execute a new brand building and content creation proposal. Any alterations in the scope of services to be provided under this Agreement shall be set out which shall reflect the changed services and fees and any other terms agreed between the parties.
- The customer may at any time request alterations to the strategic advice and/or content creation proposal by notice in writing to the supplier. On receipt of the request for alterations, the supplier shall, within 10 working days or such other period as may be agreed between the parties, advise the customer by notice in writing of the effect of such alterations, if any, on the fees and any other terms already agreed between the parties.
- Where the supplier gives written notice to the customer agreeing to perform any alterations on terms different to those already agreed between the parties, the customer shall, within 10 working days of receipt of such notice or such other period as may be agreed between the parties, advise the supplier by notice in writing whether or not the customer wishes the alterations to proceed.
- If the alterations are agreed, the brand building and content creation project estimate will be amended accordingly. If the customer does not wish to proceed, this agreement will then terminate and the supplier will submit a final invoice for all work carried out by me to that point, payable in accordance with section 3.2 above.
7. WARRANTY
- The supplier warrants that the freelance brand building and content creation services performed under this Agreement shall be performed using reasonable skill and care, and of a quality conforming to generally accepted industry standards and practices.
- Without prejudice to Clause 6.1, and except as expressly stated in this Agreement, all warranties whether express or implied, by operation of law or otherwise, are hereby excluded in relation to the services to be provided by the supplier.
8. INDENMIFICATION
- The customer shall indemnify the supplier against all claims, costs and expenses which the supplier may incur and which arise, directly or indirectly, from the customer’s breach of any of the customer’s obligations under this Agreement, including any claims brought against the supplier alleging that any services provided by the supplier in accordance with the proposal infringes a patent, copyright or trade secret or other similar right of a third party.
9. LIMITATION OF LIABILITY
- The supplier’s entire liability to the customer in respect of any claim whatsoever or breach of this Agreement, whether or not arising out of negligence, shall be limited to the fees paid by the customer to which the claim relates.
- In no event shall the supplier be liable to the customer for any loss of business, loss of opportunity or loss of profits or for any other indirect or consequential loss or damage whatsoever. This shall apply even where such a loss was reasonably foreseeable, or the supplier had been made aware of the possibility of the customer incurring such a loss.
- Nothing in these Terms and Conditions shall exclude or limit the customer’s liability for death or personal injury resulting from the customer’s negligence or that of its employees, agents or sub-contractors
10. TERMINATION OF BRAND BUILDING AND CONTENT CREATION SERVICES
Either party may terminate this Agreement forthwith by notice in writing to the other if:
- The other party commits a material breach of this Agreement and, in the case of a breach capable of being remedied, fails to remedy it within 14 calendar days of being given written notice from the other party to do so;
- The other party commits a material breach of this Agreement which cannot be remedied under any circumstances;
- The other party passes a resolution for winding up (other than for the purpose of solvent amalgamation or reconstruction), or a court of competent jurisdiction makes an order to that effect;
- The other party ceases to carry on its business or substantially the whole of its business; or
- The other party is declared insolvent or convenes a meeting of or makes or proposes to make any arrangement or composition with its creditors; or a liquidator, receiver, administrative receiver, manager, trustee or similar officer is appointed over any of its assets.
- Without prejudice to any other rights to which the supplier may be entitled, in the event that the customer unlawfully terminates or cancels the freelance services agreed to in the proposal/estimate, the customer shall be required to pay to the supplier as agreed damages and not as a penalty the full amount of any third party costs to which the supplier has committed and, in respect of cancellations on less than 5 working days’ written notice, the full amount of the fee set out in the proposal/estimate, and the customer agrees this is a genuine pre-estimate of the supplier’s losses in such a case. For the avoidance of doubt, the customer’s failure to comply with any obligations under Clause 4.1 shall be deemed to be a cancellation of the services and subject to the payment of the damages set out in this Clause.
11. INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS
- All Intellectual Property Rights produced from or arising as a result of the performance of this Agreement shall, so far as not already vested, become the supplier’s absolute property, and the customer shall do all that is reasonably necessary to ensure that such rights vest in the supplier by the execution of appropriate instruments or the making of agreements with third parties.
- When the customer commissions the supplier to create content for the customer, as a freelance brand builder and content creator, the customer is purchasing the copyright in the work the supplier create for them, and this is assigned to the customer on receipt by the supplier of full and final payment of all fees due. The supplier retains the copyright until they have received the agreed payment. If the supplier is not paid, they reserve the right to refuse the use of text they have created for any purposes.
- The supplier reserves the right to use extracts of any work produced for the customer in the promotion of her own work.
12. INDEPENDENT CONTRACTORS
- We are contractors independent of each other, and neither has the authority to bind the other to any third party or act in any way as the representative of the other, unless otherwise expressly agreed to in writing by both parties. The supplier may, (though unlikely) in addition to her own employees, engage sub-contractors to provide all or part of the services being provided to the customer and such engagement shall not relieves us of our obligations under this Agreement. A contract will exist only between the customer and the supplier, and not between any client of the customer and the supplier. The customer agrees to indemnify the supplier against any claim by any client of the customer’s for compensation or damages brought about as a direct or indirect consequence of the use, or inability or unwillingness to use, the material which the supplier creates.
13. ASSIGNMENT
- The customer shall not be entitled to assign rights or obligations or delegate duties under this Agreement without the supplier’s written consent.
14. SEVERABILITY
- If any provision of this Agreement is held invalid, illegal or unenforceable for any reason by any Court of competent jurisdiction such provision shall be severed and the remainder of the provisions herein shall continue in full force and effect as if this Agreement had been agreed with the invalid illegal or unenforceable provision eliminated.
15. WAIVER
- The failure by either party to enforce at any time or for any period any one or more of these terms and conditions or the proposal/estimate shall not be a waiver of them or of the right at any time subsequently to enforce any provision of this Agreement.
16. NOTICES
- Any notice to be given by either party to the other may be served by email, personal service or by post to the address of the other party given in the proposal/estimate and if sent by email shall unless the contrary is proved be deemed to be received on the day it was sent, if given by letter shall be deemed to have been served at the time at which the letter was delivered personally or if sent by post shall be deemed to have been delivered in the ordinary course of post.
17. ENTIRE AGREEMENT
- This Agreement contains the entire agreement between the parties relating to the subject matter and supersedes any previous agreements, arrangements, undertakings or proposals, oral or written. Unless expressly provided elsewhere in this Agreement, this Agreement may be varied only by a document signed by both parties.
18. NO THIRD PARTIES
- Nothing in this Agreement is intended to, nor shall it confer any rights on a third party.
19. GOVERNING LAW AND JURISDICTION
- This Agreement shall be governed by and construed in accordance with the law of The Netherlands and the parties hereby submit to the exclusive jurisdiction of the Dutch courts.
If you have any questions about these terms and conditions, please feel free to contact us.
1. DEFINITIONS
In this document the following words shall have the following meanings:
- “Agreement” means these Terms and Conditions together with the terms of any applicable proposal/estimate;
- “Customer” means the organization or person who purchases services from the “Supplier”, being freelance brand builders and content creators Tessel Nederbragt & Suzanne Dirne;
- “Intellectual Property Rights” means all patents, registered and unregistered designs, copyright, trademarks, know-how and all other forms of intellectual property wherever in the world enforceable;
- “Proposal” means a statement of work, quotation or other similar document describing the services to be provided by freelance brand builders and content creatorsTessel Nederbragt & Suzanne Dirne;
- “Supplier” means Suzanne Dirne as freelance brand builders and content creators, registered as Studio Allegonda | Louwesweg 1 0.33 | 1066 EA Amsterdam | The Netherlands
2. GENERAL
- These Terms and Conditions shall apply to all contracts for the supply of brand building and content creation services by Suzanne Dirne as your supplier to you as our customer.
- Before starting the supplier’sfreelance brand building and content creation services, the supplier shall submit to the customer a proposal/estimate which shall specify the freelance services to be performed and the fees payable. The customer shall notify the supplier immediately if they do not agree with the contents of the proposal/estimate. The proposal/estimate shall be subject to these full Terms and Conditions. Brand building and content creation services shall commence once the supplier receives email confirmation and/or signed acceptance of the terms that the proposal/estimate is accepted and agreed, plus once the supplier has full details of the customer registered name and address (if a limited company) or details and electoral register proof of their residential address (if a sole trader).
- The supplier shall use all reasonable endeavors to complete the services within time frames estimated but time shall not be of the essence in the performance of any brand building and content creation services.
3. BRAND BUILDING & CONTENT CREATION FEES AND PAYMENT
- The brand building and content creation fees for the performance of the services and payment schedule are as set out in the proposal/estimate.
- In the event that the customer’s procedures require that an invoice be submitted against a purchase order for payment, the customer shall be responsible for issuing such purchase order before the commencement of the services. The customer agrees that this clause shall still apply in the event of any failure to obtain a purchase order and any late payment shall incur interest and charges as set out in clause 3.3 below.
- Debt recovery costs and interest are chargeable in accordance with the Dutch law. The supplier shall be entitled to charge interest on overdue invoices from the date when payment becomes due from day to day until the date of payment at the current rate of interestper annum above the current base rate of the Bank of The Netherlands.
- The supplier may ask the customer to pay a percentage of the brand building and content creation project fee in advance of commencement of the work, with a further percentage at one or moremutually agreed stages of the project.
- Once a freelance and building and content creation project is started, the br fee the supplier and the customer have agreed between them for the full project is deemed to be incurred unless they have agreed payment milestones in the service specification. The customer has no right to withhold or reduce payment based on their critical response to, or appraisal of, the strategic advice or the content the supplier creates for the customer. The customer is paying for the supplier’s time, quantum meruit. This includes time the supplier puts aside to make revisions in expectation of feedback.
- In the event of cancellation or unlawful termination of this agreement by the customer for any reason, other than a failure to agree on alterations to the proposal/estimate covered in section 6 below, the provisions of section 10.2 will apply and the supplier shall submit a final invoice for immediate payment, hereby cancelling the provision for payment within 30 days.
- If the customer uploads the content they have created for the customer’s website before the supplier has invoiced for the final project stage, the supplier reserves the right to invoice the customer in full for the agreed amount outstanding – even if the customer requires revisions (as agreed within the proposal and signed terms) to be made.
4. CUSTOMER’S OBLIGATIONS
To enable the supplier to perform their obligations under this Agreement, the customer shall:
- Co-operate with the supplier;
- provide any information reasonably required by the supplier;
- obtain all necessary permissions and consents which may be required before the commencement of the services; and
- comply with such other requirements as may be set out in the proposal/estimate;
- provide their registered company address if a registered company, or a residential address if a sole trader.
- The customer shall be liable to compensate the supplier for any reasonable expenses they incur as a result of your failure to comply with Clause 4.1.
- In the event that the customer does not make use of any work that the supplier produces for the customer in accordance with the proposal/estimate, the customer agree to absolve the supplier of all responsibility for any loss of income or for any costs or damages suffered by the customer or by any third party as a result of any delay which has been caused to the customer’s business or to the business of any third party.
- If the customer has appointed the supplier to design and/or develop the customer’s website and decide not to make final content revisions until the customer can see how the content looks online once uploaded, the supplier reserves the right to charge for the project in full – less 10% of final payment – as soon as the supplier have submitted the latest draft.
- Should the customer for any reason fail to maintain communication with the supplier with regard to a freelance project which the customer has contracted, the supplier will issue an invoice for payment as per the agreed and signed terms. The supplier will consider failure to maintain communication as a period of 21 days in which they do not hear from the customer, despite sending the customer at least one email to an address via which we have previously communicated successfully and from which the email does not bounce. 3 days will be allowed for the last email to be responded to. It is the customer’s obligation to maintain communication through the project duration.
- Should any project remain unfinished after 60 days later than the agreed planning, the supplier reserves the right to invoice for all work to date at that point – even if the project then continues after that time and to its agreed scope as per the agreed proposal.
5. SUPPLIER’S OBLIGATIONS AS YOUR FREELANCE BRAND BUILDER & CONTENT CREATOR
- The supplier shall provide the services in accordance with the provisions of the proposal/estimate. If, when the customer sees a draft, they are dissatisfied with any work the supplier has produced for the customer, the supplier will do their best to resolve the customer’s concerns. The customer agrees to discuss it with the supplier at the earliest opportunity and confirm the reasons for the dissatisfaction in content creation within 14 days of receipt of the draft or before a material deadline if earlier.
- In the event that the customer or any third party, not being a sub-contractor of the supplier, shall omit or commit anything which prevents or delays the supplier from undertaking or complying with any of its obligations under this Agreement, then the supplier shall notify the customer as soon as possible and:
- The supplier shall have no liability in respect of any delay to the completion of any project;
- if applicable, the timetable for the project will be modified accordingly;
- The supplier shall notify the customer at the same time if the supplier intends to make any claim for additional costs.
- Every effort will be made to ensure that content is free of spelling mistakes and other literals. However, the responsibility for checking for spelling mistakes and literals is the customer’s, and the customer absolves the supplier of responsibility for any costs incurred as a result of the appearance of such errors in the final published form of any collateral in which the customer uses the content concerned, whether or not these errors appeared in any draft of the content supplied by the supplier.
6. ALTERATIONS TO THE BRAND BUILDING AND CONTENT CREATION PROPOSAL/ESTIMATE
- The parties may at any time mutually agree upon and execute a new brand building and content creation proposal. Any alterations in the scope of services to be provided under this Agreement shall be set out which shall reflect the changed services and fees and any other terms agreed between the parties.
- The customer may at any time request alterations to the strategic advice and/or content creation proposal by notice in writing to the supplier. On receipt of the request for alterations, the supplier shall, within 10 working days or such other period as may be agreed between the parties, advise the customer by notice in writing of the effect of such alterations, if any, on the fees and any other terms already agreed between the parties.
- Where the supplier gives written notice to the customer agreeing to perform any alterations on terms different to those already agreed between the parties, the customer shall, within 10 working days of receipt of such notice or such other period as may be agreed between the parties, advise the supplier by notice in writing whether or not the customer wishes the alterations to proceed.
- If the alterations are agreed, the brand building and content creation project estimate will be amended accordingly. If the customer does not wish to proceed, this agreement will then terminate and the supplier will submit a final invoice for all work carried out by me to that point, payable in accordance with section 3.2 above.
7. WARRANTY
- The supplier warrants that the freelance brand building and content creation services performed under this Agreement shall be performed using reasonable skill and care, and of a quality conforming to generally accepted industry standards and practices.
- Without prejudice to Clause 6.1, and except as expressly stated in this Agreement, all warranties whether express or implied, by operation of law or otherwise, are hereby excluded in relation to the services to be provided by the supplier.
8. INDENMIFICATION
- The customer shall indemnify the supplier against all claims, costs and expenses which the supplier may incur and which arise, directly or indirectly, from the customer’s breach of any of the customer’s obligations under this Agreement, including any claims brought against the supplier alleging that any services provided by the supplier in accordance with the proposal infringes a patent, copyright or trade secret or other similar right of a third party.
9. LIMITATION OF LIABILITY
- The supplier’s entire liability to the customer in respect of any claim whatsoever or breach of this Agreement, whether or not arising out of negligence, shall be limited to the fees paid by the customer to which the claim relates.
- In no event shall the supplier be liable to the customer for any loss of business, loss of opportunity or loss of profits or for any other indirect or consequential loss or damage whatsoever. This shall apply even where such a loss was reasonably foreseeable, or the supplier had been made aware of the possibility of the customer incurring such a loss.
- Nothing in these Terms and Conditions shall exclude or limit the customer’s liability for death or personal injury resulting from the customer’s negligence or that of its employees, agents or sub-contractors
10. TERMINATION OF BRAND BUILDING AND CONTENT CREATION SERVICES
Either party may terminate this Agreement forthwith by notice in writing to the other if:
- The other party commits a material breach of this Agreement and, in the case of a breach capable of being remedied, fails to remedy it within 14 calendar days of being given written notice from the other party to do so;
- The other party commits a material breach of this Agreement which cannot be remedied under any circumstances;
- The other party passes a resolution for winding up (other than for the purpose of solvent amalgamation or reconstruction), or a court of competent jurisdiction makes an order to that effect;
- The other party ceases to carry on its business or substantially the whole of its business; or
- The other party is declared insolvent or convenes a meeting of or makes or proposes to make any arrangement or composition with its creditors; or a liquidator, receiver, administrative receiver, manager, trustee or similar officer is appointed over any of its assets.
- Without prejudice to any other rights to which the supplier may be entitled, in the event that the customer unlawfully terminates or cancels the freelance services agreed to in the proposal/estimate, the customer shall be required to pay to the supplier as agreed damages and not as a penalty the full amount of any third party costs to which the supplier has committed and, in respect of cancellations on less than 5 working days’ written notice, the full amount of the fee set out in the proposal/estimate, and the customer agrees this is a genuine pre-estimate of the supplier’s losses in such a case. For the avoidance of doubt, the customer’s failure to comply with any obligations under Clause 4.1 shall be deemed to be a cancellation of the services and subject to the payment of the damages set out in this Clause.
11. INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS
- All Intellectual Property Rights produced from or arising as a result of the performance of this Agreement shall, so far as not already vested, become the supplier’s absolute property, and the customer shall do all that is reasonably necessary to ensure that such rights vest in the supplier by the execution of appropriate instruments or the making of agreements with third parties.
- When the customer commissions the supplier to create content for the customer, as a freelance brand builder and content creator, the customer is purchasing the copyright in the work the supplier create for them, and this is assigned to the customer on receipt by the supplier of full and final payment of all fees due. The supplier retains the copyright until they have received the agreed payment. If the supplier is not paid, they reserve the right to refuse the use of text they have created for any purposes.
- The supplier reserves the right to use extracts of any work produced for the customer in the promotion of her own work.
12. INDEPENDENT CONTRACTORS
- We are contractors independent of each other, and neither has the authority to bind the other to any third party or act in any way as the representative of the other, unless otherwise expressly agreed to in writing by both parties. The supplier may, (though unlikely) in addition to her own employees, engage sub-contractors to provide all or part of the services being provided to the customer and such engagement shall not relieves us of our obligations under this Agreement. A contract will exist only between the customer and the supplier, and not between any client of the customer and the supplier. The customer agrees to indemnify the supplier against any claim by any client of the customer’s for compensation or damages brought about as a direct or indirect consequence of the use, or inability or unwillingness to use, the material which the supplier creates.
13. ASSIGNMENT
- The customer shall not be entitled to assign rights or obligations or delegate duties under this Agreement without the supplier’s written consent.
14. SEVERABILITY
- If any provision of this Agreement is held invalid, illegal or unenforceable for any reason by any Court of competent jurisdiction such provision shall be severed and the remainder of the provisions herein shall continue in full force and effect as if this Agreement had been agreed with the invalid illegal or unenforceable provision eliminated.
15. WAIVER
- The failure by either party to enforce at any time or for any period any one or more of these terms and conditions or the proposal/estimate shall not be a waiver of them or of the right at any time subsequently to enforce any provision of this Agreement.
16. NOTICES
- Any notice to be given by either party to the other may be served by email, personal service or by post to the address of the other party given in the proposal/estimate and if sent by email shall unless the contrary is proved be deemed to be received on the day it was sent, if given by letter shall be deemed to have been served at the time at which the letter was delivered personally or if sent by post shall be deemed to have been delivered in the ordinary course of post.
17. ENTIRE AGREEMENT
- This Agreement contains the entire agreement between the parties relating to the subject matter and supersedes any previous agreements, arrangements, undertakings or proposals, oral or written. Unless expressly provided elsewhere in this Agreement, this Agreement may be varied only by a document signed by both parties.
18. NO THIRD PARTIES
- Nothing in this Agreement is intended to, nor shall it confer any rights on a third party.
19. GOVERNING LAW AND JURISDICTION
- This Agreement shall be governed by and construed in accordance with the law of The Netherlands and the parties hereby submit to the exclusive jurisdiction of the Dutch courts.
If you have any questions about these terms and conditions, please feel free to contact us.